Conceptlancering



Coca-Cola kerst recalme.

Iedereen kent het merk Coca-Cola en veel mensen drinken dit ook vaak. Zelfs als je de Coca-Cola letters ziet met een andere naam weet de helft van de mensen dat het van Coca-Cola is. Grote naamsbekendheid.
Ook staat Coca-Cola bekend om zijn mooie kerst reclames. Hierdoor is kerst ook erg bekend geworden in Amerika. De kerstman die over de wereld kijkt en mensen gelukkig maakt. Hij brengt gezinnen bij elkaar en drinkt altijd een flesje Cola. Bij deze reclame zit ook altijd een kerstliedje. Als je de reclame ziet krijg je het echte kerst gevoel. En je weet meteen dat het om Coca-Cola gaat als je de kerstman ziet in de reclame. Ook zijn er rond de kerst speciale blikjes/ flesje Coca-Cola verkrijgbaar met de kerstman erop.
De microtrend is het kerstgevoel dat naar boven komt in de reclame.

Demografie: De doelgroep van Coca-Cola zijn mannen, vrouwen, kinderen, jongeren, ouderen en senioren.

Economie: Coca-Cola doet het erg goed en heeft dat ook altijd gedaan. Maar reclame is altijd goed voor nog meer naamsbekendheid.

Sociaal/Cultureel: Menen willen met kerts het echt kertsgevoel krijgen en met elkaar zijn. De reclame geeft je dit gevoel. Ook vinden veel mensen de reclame erg mooi en bespreken deze ook met elkaar.

Technoligie: Door de technoligie van nu is het mogelijk om zo een mooie reclame te maken. Ook kun je op internet alle reclames van Coca-Cola terug vinden.

Ecologie: De reclame van Coca-Cola is niet slecht voor het milieu, veel wordt via green screen gemaakt.

Politiek: Coca-Cola is een toegstaan product.